۱۳۸۸ آذر ۱۶, دوشنبه

گزارشاتی از تظاهرات سراسری مردم و دانشجویان در 16 آذر

*ایران ب ب ب:پرت کردن یک دختر دانشجو از طبقه دوم دانشگاه بوعلی همدان توسط مزدوران رژیم


هرانا:پرت کردن یک دختر دانشجو از طبقه دوم توسط لباس شخصی ها در دانشگاه بوعلی همدان


به گزارش "خبرنگار فرارو" از همدان امروز صبح دانشگاه بوعلی سینای همدان با حضور پر رنگ نیروهای ضد شورش در اطراف دانشگاه شاهد روز پر تنشی بود.


براساس این گزارش در ساعت 12 ظهر امروز این دانشگاه شاهد برگزاری تریبون آزاد به ابتکار بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در دانشکده علوم بوده است، در حین برگزاری این تریبون آزاد عده ای از دنشجویان معترض نیز در طبقه دوم دانشکده ی علوم تجمع کرده اند.


در این میان دو تن از دانشجویان معترض که یکی از آنها دختر بوده است توسط افراد لباس شخصی از طبقه دوم به بیرون پرتاب می شوند که بنابر گفته شاهدان عینی، به شدت مصدوم شده اند. پس از این اتفاق، فضای دانشگاه بوعلی به شدت متشنج شد و همزمان با آن در ساعت 13عده ای افراد ناشناس موسوم به لباس شخصی به دانشگاه حمله برده و به برخورد با دانشجویان پرداختند.


با گذشت چند ساعت از بروز درگیری در دانشگاه بوعلی، دانشجویان همچنان در این دانشگاه حضور دارند و حاضر به ترک دانشگاه نیستند.اطراف دانشگاه نیز در محاصره نیروهای امنیتی و انتظامی قرار دارد.




*ایران ب ب ب:دست کم ده تن توسط گارد ضد شورش در تهران بازداشت شده اند


نيروهای ضد شورش و بسيجی در مقابله با هزاران تن از معترضان به نتايج انتخابات رياست جمهوری در تهران اقدام به شليک گاز اشک آور کردند.


به گزارش خبرگزاری فرانسه، دور جديد تظاهرات در شرايطی برگزار شد که ماموران امنيتی به شدت با تظاهرکنندگان برخورد کرده بودند.


اين خبرگزاری به نقل از شاهدان عينی نوشت که نيروهای ضد شورش شماری از تظاهرکنندگان را بازداشت کردند.


خبرگزاری رويترز در اين خصوص به نقل از يک شاهد عينی نوشت که حداقل ۱۰ نفر بازداشت شده اند.


به نوشته سايت های اصلاح طلب، درگيری ميان نيروهای ضد شورش و تظاهرکنندگان در مناطق مرکزی شهر تهران، از جمله خيابان انقلاب، ميدان هفت تير، ميدان فردوسی و چهار راه وليعصر، روی داده است.


در همين حال، خبرگزاری دولتی « ايرنا» درگيری در مرکز تهران را تاييد کرد.




*ایران ب ب ب:تجمع در دانشگاه زنجان


گزارش واحد دانشجویی مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مسئولان دانشگاه زنجان برگزاری برنامه از سوی دانشجویان مستقل دانشگاه زنجان به مناسبت 16 آذرماه را غیرقانونی خوانده و همینطور با توقیف بیانیه هبئت موسس انجمن اسلامی این دانشگاه و نیز ضبط نشریه طلوع اندیشه ویژه ی 16 اذر در چاپخانه ای در شهر زنجان توسط نیروهای امنیتی از برگزاری برنامه های تدارک دیده شده توسط فعالان دانشجویی این دانشگاه ممانعت به عمل آورند. اما در عین این موضوع بسیج دانشجویی دانشگاه زنجان با در اختیارگیری امکانات دانشگاه و پشتیبانی مسئولان و حراست دانشگاه زنجان اجازه یافته بود برنامه خود برای روز 16 آذرماه را برگزار کند.
دانشجویان معترض به عملکرد مسئولان دانشگاه با ساعتها حضور در مقابل سالن الغدیر در حالی که از ساعتها پیش فضای سالن به وسیله افرادی که از خارج دانشگاه بوسیله چند دستگاه اتوبوس به این دانشگاه آورده شده بودند پر شده بود اعتراض خود را اعلام کرده و با وارد شدن به سالن از ادامه این برنامه که مدعی بودن با نقض قانون همراه است جلوگیری کردند.


دانشجویان معترض با سر دادن شعارهایی در اعتراض به نتایج انتخابات خواستار آزادی هم کلاسی های دربند خود شدند.




*ایران ب ب ب:گزارش تجمع دانشجویان دانشگاه سمنان به مناسبت روز دانشجو


امروز دانشگاه سمنان هم صحنه برگزاری مراسم 16 آذر توسط دانشجویان بود.


به گزارش خبرنامه امیركبیر به رغم حاكم بودن فضای امنیتی در دانشگاه سمنان،‌ از ظهر امروز دانشجویان با تجمع مقابل سلف سرویس دانشكده فنی با سر دادن شعارهایی مانند "مرگ بر دیکتاتور"، "دروغگو دروغگو 63 درصدت کو"، "دانشجو میمیرد ذلت نمی پذیرد"، "بسیجی، حراست، پیوندتان مبارک"، "محمود قاتل آواره گردی ..."، "پول نفت چی شده، خرج بسیجی شده"، "از آسمان ایران گر تیر و فتنه بارد، جنبش ادامه دارد" و ... خواندن سرودهایی نظیر "ای ایران" و "یار دبستانی" به سیاست های دولت و اقدامات حاكمیت پس از انتخابات ریاست جمهوری اعتراض كردند.




با آغاز تجمع دانشجویان، مسئولین حراست دانشگاه سعی در شناسایی و متفرق کردن دانشجویان داشتند که دانشجویان در مقابل با سر دادن شعارهایی همچون "احکام انضباطی ملغی باید گردد" ، "مزدور برو گم شو" ، "حراستی حیا کن دانشگارو رها کن" به اقدامات اعتراض نمودند.




در اواسط این تجمع گروهی از اعضای بسیج دانشجویی با در دست گرفتن پلاکاردهایی در حمایت از مسئولین نظام سعی در مقابله با گروه معترض داشتند که تجمع کنندگان با پرتاب گل های داوودی زرد به استقبال آنها رفتند.






با این حرکت معترضان گروه بسیجی به تدریج متفرق شده و دانشجویان معترض بر جو دانشگاه غالب شدند.


در پایان این مراسم تصاویر و پلاکارهادهای برخی از مسئولین نظام که در این دانشگاه نصب شده بود توسط دانشجویان پاره شد.




*ایران پرس نیوز:رویتر: دانشگاه تهران در محاصره پلیس ضد شورش


خبرگزاری رویتر در گزارشی از تهران به نقل از شاهدان نوشت که پلیس ضد شورش دانشگاه تهران را محاصره کرده است.


شاهدان گفتند نیروهای پلیس ضد شورش برای جلوگیری از تجمع دانشجویان اطراف دانشگاه و میدان انقلاب را محاصره کرده اند.


گزارشهای رسیده همچنین حاکیست که مزدوران بسيجى و لباس شخصى در كوچه ها و خيابانهاى اطراف دانشگاه تهران مستقر شده اند.


اين محاصره در حوالى کليه دانشگاهها از جمله دانشگاه شريف، دانشگاه پلى تكنيک و دانشگاه علم و صنعت نيز ديده مىشود.


*ایران پرس نیوز:نقاط مرکزی تهران در اشغال گسترده نیروهای سرکوبگر
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران


بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، خیابانهای مرکزی تهران به اشغال نیروهای سرکوبگر در آمده است و یک حکومت نظامی اعلام نشده برقرار شده است.
از حوالی نیمه شب گذشته تعداد زیادی از نیروهای سرکوبگر در مناطق مختلف و بخصوص مناطق مرکزی تهران مستقر شده اند و اکثر نیروهای خود را پیرامون دانشگاهها و دانشکده ها استقرار داده اند.میدان انقلاب مملو از نیروهای پیاده و سواره مختلف ولی فقیه هستند.
تعداد زیادی از مردم در اطراف و در میدان انقلاب در حال حرکت هستند و اجازه توقف به آنها داده نمی شود برخورد نیروهای سرکوبگر با مردم وحشیانه است.
دانشگاه تهران در محاصره کامل قرار دارد و بیش از 1000 نفر از نیروهای سرکوبگر گارد ویژه و سپاه پاسداران مستقر کرده اند که دائم بر تعداد آنها افزوده می شود. آنها پیاده روهای مقابل دانشگاه تهران را با نردهای فلزی بسته اند که کسی نتواند تردد کند. ابتدا مقابل درب ورودی دانشگاه سه دستگاه اتوبوس متوقف کردند که مانع دید مردم در درون دانشگاه شوند و پس از مدتی اتوبوسها را از آنجا برداشته شد و بجای آن پارچه های سفید نصب کردند که بر آن نوشته های که به مناسبت عید غدیر دیده می شود نصب کردند . هدف از نصب این پارچه های سفید جلوگیری از مشاهده اعتراضات دانشجویان است.
در خیابانهای فخر راضی و خیابان دانشگاه، خیابان 12 فروردین و اردیبهشت تعداد زیادی از خودروهای پلیس بخصوص خودروهای مخصوص دستگیری که به قفس معروف هستند را پارک کرده اند. در تمامی خیابانها و کوچه های اطراف دانشگاه گاردیها و افراد لباس مشکی مستقر شده اند.
در خیابان آزادی و دانشکده دامپزشکی نیز انبوهی از نیروهای گارد مستقر شده اند.
نیروهای سرکوبگر ولی فقیه که از نیروهای سپاه پاسداران، گارد ویژه، لباس مشکی های (معروف به فدائیان ولایت که در قتل و کشتار و دستگیری مردم نقش عمده ای تا به حال داشتند) بسیج و لباس شخصیها حضور دارند.


16 آذر 1388 برابر با 06 دسامبر 2009




*ایران پرس نیوز:واشنگتن: صدای تظاهرکنندگان ایرانی را شنیدیم


به گزارش خبرگزاری فرانسه، دولتهای آمریکا و انگلستان امروز در اعتراض به سرکوب تظاهرکنندگان در ایران اعلام کردند معترضان در این کشور باید بتوانند آزادانه عقاید خود را بیان کنند.


دیوید میلیبند، وزیر خارجه انگلستان با محکوم کردن حمله ماموران پلیس به تظاهرات مسالمت آمیز دانشجویان در ایران از رژیم تهران خواست به سرکوب معترضان در این کشور پایان دهد.


در واشنگتن، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز سرکوب معترضان در ایران را محکوم کرد و گفت تظاهرکنندگان ایرانی باید بدانند که صدای اعتراض آنها شنیده شده است.


خبرگزاری فرانسه نوشت، تظاهرات روز 16 آذر روز دانشجو در ایران توسط نیروهای پلیس بشدت سرکوب شد و شاهدان از ضرب و شتم و بازداشت تعداد زیادی از تظاهرکنندگان خبر می دهند.




*ایران پرس نیوز:حمله وحشیانه لباس شخصی ها به دانشجویان در دانشگاه همدان


مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه همدان امروز با استقبال بسیار پرشکوه دانشجویان این شهر مواجه شد.


به گزارش خبرنامه امیرکبیر این مراسم از صبح امروز از دانشکده ی فنی-مهندسی این دانشگاه آغاز شد و سپس در ادامه دانشجویان با راهپیمایی از درب خوابگاه دانشجویی به مقصد دانشکده ی علوم پایه، سرود یاردبستانی خوانده و شعارهای مختلفی سر دادند.


در مقابل دانشکده علوم پایه دانشجویان با سر دادن شعارهایی چون «مرگ بر دیکتاتور»، «دانشجو می میرد ذلت نمی پذیرد» و .... به داخل دانشکده ی علوم پایه رفته و به حمایت از جنبش سبز و جنبش دانشجویی و دانشجویان زندانی پرداختند.


دانشجویان به سمت سوی درب انجمن اسلامی تعطیل شده دانشگاه حرکت کرده و به تجمع در مقابل آن پرداختند و شعارهایی چون «محمود خائن آواره گردی»، «بسیجی بی غیرت دشمن خون ملت»، «بسیجی فاشیسته پول می گیره وامیسته» و ... پرداختند.


علیرغم اینکه دانشجویان دانشگاه بوعلی همدان از داشتن هرگونه امکانی نظیر سیستم صوتی برای برگزاری مراسم خود محروم بودند اما این دانشجویان توانستند مراسم پرشکوهی برگزار کنند. در این میان بسیجیان که تعدادی اندک شماری بودند با استفاده از وسایلی همچون بلندگو به شعار دادن بر علیه دانشجویان پرداختند. دانشجویان نیز در مقابل شعارهایی همچون «مرگ بر بسیجی»، «بسیجی واقعی همت بود و باکری »، «بلندگو هم بیارید بازم صدا ندارید» سر دادند.


سپس نیروهای انصار حزب الله و نیروهای لباس شخصی با همکاری حراست دانشگاه بوعلی همدان از درب سلف دانشکده علوم وارد دانشگاه شده و به ضرب وشتم دانشجویان پرداختند.


این نیروهای تعدادی از دانشجویان را از طبقه دوم به پایین پرتاب کرده و یکی از دانشجویان دختر را مورد ضرب و شتم قرار دادند. این نیروهای مجهز به اسپری اسید و گاز اشک آور بوده و از آن برای آسیب رساندن به دانشجویان استفاده کردند.


این حمله نیروهای انصار به دانشجویان باعث خشم دانشجویان شد که در نتیجه دانشجویان شعارهایی را بر علیه آیت الله خامنه ای سر دادند.


دانشجویان همچنین شعارهایی همچون «بسیجی وحشی شده»، «نترسید نترسید ما همه با هم هستیم» سر دادند.


نیروهای نظامی خارج از دانشگاه تعدادی از دانشجویان را بازداشت کردند که از وضعیت این دانشجویان تاکنون اطلاعی در دست نیست.




*ایران پرس نیوز:خشونت تمام عیار در مقابل اعتراضات مسالمت آمیز 16 آذر


نیروهای امنیتی، انتظامی و سپاه پاسداران با یورش به تجمعات مسالمت آمیز دانشجویان و همینطور شهروندان در اقصی نقاط کشور اقدام به ضرب و شتم و بازداشت تعداد زیادی از شهروندان و دانشجویان معترض کردند.


خبرگزاری هرانا - به گزارش فعالان حقوق بشر در ایران، علیرغم تمهیدات دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی برای جلوگیری از اعتراضات دانشجویی-مردمی در روز 16 آذرماه که با بازداشت دست کم 70 دانشجو در طی 21 روز و همینطور صدور دهها ترم تعلیق از تحصیل همراه با تهدید و اخذ تعهد از دانشجویان آغاز شده بود و در روز گذشته با کاهش شدید پهنای باند اینترنت در ایران، اختلال در مخابرات و لغو مجوز فعالیت خبرنگاران رسانه های خارجی و همینطور حضور تیم های کمین و مراقبت در درب منازل و محل های سکونت فعالان دانشجویی همراه شده بود، مانع از آن نشد تا دانشجویان و شهروندان از بیان مطالبات و اعتراضات خود در این روز منصرف بشوند.


از حدود ساعت 12 روز جاری هزاران تن از دانشجویان دانشگاههای علم و صنعت، تهران، آزاد پونک، شریف، امیرکبیر،تبریز، شیراز، فردوسی مشهد، آزاد مشهد، بوعلی همدان، رازی کرمانشاه با برگزاری تجمعات اعتراضی بار دیگر بر اعتراض خود نسبت به نتایج دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کردند و همچنین با سر دادن شعارهایی حمایت خود را از جنبش حقوق شهروندی مردم ایران اعلام داشتند و همینطور خواستار آزادی همکلاسی های دربند خود شدند.


علیرغم تجمعات مسالمت آمیز دانشجویان که طبق اصل 27 قانون اساسی جزو حقوق اولیه و اساسی آنان محسوب می شود، نیروهای لباس شخصی، بسیجی، امنیتی و انتظامی در زمانبندی و اشکال متفاوت به دانشجویان معترض هجوم برده و با نقض قانون، ضمن ایراد ضرب و جرح اقدام به بازداشت تعداد زیادی از دانشجویان کردند. این نیروها در زمان درگیری با دانشجویان از باتوم، گاز اشک آور و تیراندازی هوایی استفاده کرده اند.


شایان ذکر است تجمعات روز دانشجو با پیوستن هزاران تن از شهروندان به اعتراضات این روز از چارچوب دانشگاه خارج و به خیابانهای شهرها خاصه پایتخت کشور کشیده شده است. از ساعت 15 روز جاری در محدود خیابان های انقلاب، کارگر، کریم خان، بلوار کشاورز، وصال شیرازی، 16 آذر، ابوریحان، ولیعصر، میدان فردوسی شهروندان معترض دست به تجمع و اعتراض مسالمت آمیز زدند، آنان با سر دادن شعارهایی اعتراض خود را نسبت به تقلب در انتخابات و وقایع پس از انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری ایران اعلام داشتند، نیروهای شبه نظامی و امنیتی در مقابل با خشونت و استفاده از تجهیزات ضدشورش به سرکوب آنان مبادرت کردند.


گزارش شده است تعداد زیادی از بازداشت شدگان علاوه بر اماکنی چون کلانتری 148 انقلاب و اداره پیگیری وزارت اطلاعات در چهار راه ولیعصر به بازداشتگاه ناجا واقع در میدان حر و همینطور بازداشتگاه پلیس امنیت در عشرت آباد نیز منتقل شده اند.


از تعداد بازداشت شدگان و مجروحان کماکان اطلاعی در دست نیست اما مجید توکلی، سهراب کریمی زاده و هژیر کرد نژاد هویت سه تن از فعالان دانشجویی بازداشت شده است که تا کنون احراز شده است.


در زمان تنظیم این گزارش کماکان گزارشات دریافتی از تداوم اعتراضات دانشجویی-مردمی در اقصی نقاط شهر تهران خبر می دهد، در این رابطه پیش تر فرمانده سپاه سیدالشهدا تهران اعلام کرده بود در این روز سپاه پاسداران به دانشجویان گل هدیه خواهد و از طریق فعالیتهای فرهنگی جلوی آنچه که اغتشاش میخواند را خواهد گرفت. محتمل است با تداوم اعتراضات خیایانی شهروندا، تعداد بازداشت شدگان و زخمیان افزایش یابد، گزارشات تکمیلی در این رابطه منتشر خواهد شد.


*ایران پرس نیوز:مستقر شدن نیروهای گارد ویژه در مقابل بیمارستانها


بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،در خیابانهای مرکزی تهران مردم همچنان به تظاهرات خود ادامه میدهند و یورشهای وحشیانه نیروهای سرکوبگر ولی فقیه به مردم ادامه دارد.
تظاهرات مردم در نقاط مرکزی شهر متمرکز شده است و مردم همچنان به سر دادن شعارهای مختلف ضد حکومتی ادامه میدهند. مردم در نقاطی مانند میدان انقلاب ،ولی عصر و خیابانها اطراف دانشگاه تهران و میدان قدس و خیابان آزادی گسترده حضور دارند . آنها شعارهایی مانند مرگ بر دیکتاتور،مرگ بر خامنه ای و شعارهای متعدد دیگر سر می دهند. این اعتراضات بصورت گسترده ای ادامه دارد.
نیروهای سرکوبگر ولی فقیه در میدان قدس به سوی مردم آتش گشودند و یکی از تظاهر کنندگان را زخمی کردند و همچنین تعداد زیادی از مردم در این نقطه دستگیر شد.در کنار ساختمان 310 سه دختر جوان و یک خانم میان سال دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل شدند. بنابه کفته شاهدان عینی در میدان انقلاب بیش از 50 نفر دستگیر شدند
از طرفی دیگر در مقابل درب ورودی بعضی از بیمارستانها که از جملۀ آنها بیمارستان 1000 تخت خواب (خمینی دجال) نیروهای گارد ویژه ایستاده اند تا در صورت مراجعۀ زخمی شدگان آنها را دستگیر کنند.


16 آذر 1388 برابر با 07 دسامبر 2009




*ایران پرس نیوز:آغاز تظاهرات دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه


تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه رازی از ساعت 13:15 امروز در مقابل دانشکده فنی شروع شده و هر لحظه به جمعیت دانشجویان افزوده می شود.


به گزارش خبرنامه امیرکبیر این تجمع حالی برگزار شده است که طی هفته های گذشته چندین دانشجوی این دانشگاه با احکام انضباطی روبرو شده و امکان ورود به دانشگاه را ندارند.


در خیابانهای منتهی به دانشگاه رازی حضور نیروهای امنیتی و گارد ویژه محسوس است و ماموران حراست دانشگاه نیز از 20 نفر به 200 نفر افزایش یافته است. این تجمع امروز فردا و چهارشنبه نیز ادامه خواهد داشت.


شب گذشته دانشجویان ساکن خوابگاه دانشگاه رازی با «فریاد الله اکبر» و «مرگ بر دیکتاتور» خشم خود را نسبت به ظلم و استبداد موجود در ایران نشان دادند.


*ایران پرس نیوز:16 آذر؛ گزارش آسوشیتدپرس و رویتر از تظاهرات تهران


سایت آینده نیوز در تهران: گزارش خبرگزاری‌های خارجی در روز دوشنبه، ۱۶ آذرماه، روز دانشجو، مدعی از محاصره دانشگاه تهران توسط «هزاران نیروی ضدشورش» مسلح به باتون و گاز اشك‌آور است. اولین عكس‌های منتشره در اینترنت حاكی از مسدود بودن در بزرگ دانشگاه تهران در خیابان انقلاب و حضور نیروهای انتظامی در برابر این در است.


به گفته خبرگزاری آسوشیتدپرس، نیروهای پلیس با كنترل كارت دانشجویی تمام افرادی كه قصد ورود به دانشگاه تهران را دارند سعی می‌كنند مانع از ورود افراد غیردانشجو و پیوستن آنها به دانشجویان در داخل دانشگاه تهران شوند.


همچنین به گفته شاهدان حوالی ساعت 13 درگیریهایی بین دانشجویان طیف بسیج با معترضان در دانشگاه امیرکبیر رخ داده است. شماری از دانشجویان طیف بسیج در داخل دانشگاه مسیر ورود صدها دانشجوی معترض به سمت مركز دانشگاه و مسجد را مسدود كرده اند و طرف مقابل نیز به شدت شعارهای یاحسین میرحسین و "بیا پول بگیر" سر می دهند و گویا سنگ پرانی هم بین دوطرف انجام شده است.


درگیریهای پراكنده ای نیز در خیابان آزادی، حوالی چهارراه خوش و برخی پاساژهای خیابان جمهوری اسلامی، از جمله حوالی مركز تجاری علاءالدین نیز گزارش شده است.


در عین حال گزارشها از حضور پررنگ پلیس در حوالی دانشگاه تهران, خیابان انقلاب و میدان انقلاب حكایت دارد.


بنا بر این گزارش، از حوالی ظهر امروز خیابان انقلاب از سمت كارگر بسته شده و اجازه تردد از غرب به سمت خیابان انقلاب به افراد داده نمی شود.


همچنین برخی گزارشها از شلیك گاز اشك آور در تقاطع خیابان فلسطین و انقلاب حكایت دارد. در این تقاطع، واحد هنر دانشگاه آزاد قرار دارد كه گویا فاقد محوطه است و احتمالا تجمع دانشجویان به خیابان كشیده شده است.


خبرگزاری رویترز نیز از تجمع «ده‌ها لباس شخصی موتورسوار» در میدان تجریش تهران خبر می‌دهد و می‌گوید هر لحظه به تعداد این افراد افزوده می‌شود.




*ایران پرس نیوز:خبرگزاری فرانسه: درگیری شدید و پرتاب گاز آشک آور در تهران


به گزارش خبرگزاری فرانسه از تهران، نیروهای پلیس ضد شورش با بستن برخی از خیابان های مرکزی تهران اقدام به پرتاب گاز اشک آور به سوی تظاهرکنندگان کرده و این مناطق به محل درگیری میان پلیس و تظاهرکنندگان تبدیل شده است. شاهدان همچنین از وقوع درگیری و زدوخورد شدید در برخی از نقاط تهران خبر می دهند.






* ایران پرس نیوز:درگیری شدید مردم با نیروهای سرکوبگر رژیم در تهران


درگیری شدید مردم با نیروهای سرکوبگر و شعار مرگ بر خامنه ای در تقاطع فخر رازی


بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، هزاران نفر از جونان و مردم تهران اعتراضات خود را از تقاطع فخر رازی بطرف جمهوری با شعار مرگ بر خامنه ای شروع کردند.
هزاران نفر از مردم تهران حرکت اعتراضی گسترده خود را با شعار مرگ بر خامنه ای از تقاطع فخر رازی به سوی جمهوری آغاز کردند. این اعتراضات در حالی شروع شد که تعداد زیادی از نیروهای سرکوبگر آرایش گرفته و فضای سنگینی را حاکم کرده بودند ولی با شروع اعتراضات مردم نیروهای سرکوبگر ولی فقیه از هم پاشیده شدند و به سمت دیگری رانده شدند. جوانان با سنگ به حملات وحشیانه نیروهای سرکوبگر که با باتون به مردم حمله می کردند به مقابله برخواستند و آنها را فراری دادند.جمعیت به حدی زیادی است که نیروهای سرکوبگر از مسافتی شروع به شلیگ گاز اشک آور می کنند.
درگیریها در حال حاضر بین جوانان و نیروهای ولی فقیه ادامه دارد و تفوق مردم ملموس است.
در میدان ولی عصر اعتراضات گسترده است و درگیری شدیدی بین جوانان و نیروهای سرکوبگر روی داد. نیروهای سرکوبگر ولی فقیه با باتون به مردم حمله می کنند و آنها را آماج ضربات خود قرار می دهند . نیروهای لباس شخصی اقدام به دستگیری جوانان می کنند. تا به حال بنابه گفته شاهدان عینی در ولی عصر بیش 10 دختر و پسر دستگیر شدند. نیروهای سرکوبگر همچنین اقدام به شلیگ تیرهوایی نمودند .


16 آذر 1388 برابر با 06 دسامبر 2009




*ایران پرس نیوز: تظاهرات جوانان در میدان ولی عصر با شعار مرگ بر خامنه ای


جوانان با شعار مرگ بر خامنه ای در میدان ولی عصر اعتراضات خود را شروع کردند


بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، چند هزار نفر از جونان و مردم تهران اعتراضات خود را از میدان ولی عصر به سوی چها راه دانشجو با شعار مرگ بر خامنه ای آغاز کردند.
بیش از چهار هزار نفر از مردم تهران حرکت اعتراضی خودر از میدان ولی عصر آغاز کردند. جوانان با سر دادن شعارهایی مانند ؛ خامنه ای قاتله ولایتش باطله/ مرگ بر خامنه ای و مرگ بر دیکتاتور به حرکت اعتراضی خود ادامه دادند. حوالی چهار راه دانشجو نیروهای سرکوبگر به تظاهرات مردم با باتون یورش بردند و مردم را مورد ضرب و جرح قرار دادند. در حال حاضر جوانان در دسته های مختلف در حال سر دادن شعار هستند. اعتراضات در حال گسترش به نقاط دیگر تهران می باشد.
از طرفی دیگر نیروهای سرکوبگر اقدام به بستن مغازهای خیابان انقلااب نمودند .علیرغم اینکه مغازه داران مجبور به بستن مغازه های خود شدند ولی حاضر به ترک محل نیستند و در کنار مغازه های خود هستند .همچنین تعداد زیادی از مردم در خیابان انقلاب حضور دارند. نیروهای سرکوبگر ولی فقیه به مردم اجازه ایستادن نمی دهند و مردم را مجبور به حرکت می کنند.
از تردد مردم و بخصوص جوان از مقابل دانشگاه و یا در خیابانهای اطراف آن ممانعت می کنند و در موارد متعددی جوانان را متوقف می کنند و کارت شناسائی آنها را کنترل می کنند و تلفنهای همراه آنها را چک می کنند و در مواردی اقدام به ضبط تلفنهای همراه آنها می کنند.
کیوسکهای تلفن در اطراف دانشگاه را با پلاستیکهای مشکی پوشانده شده و اجازه استفاده از آنها را به مردم نمی دهند.ورود و خروج دانشجویان به دادنشگاه تهران بشدت کنترل می شود و علاوه بر عوامل حراست نیروهای لباس شخصی کارتها را کنترل می کنند.
نیروهای سرکوبگر ولی فقیه در اطراف دانشگاه مستقر هستند و تمامی خیابانهای منتهی به دانشگاه را در کنترل خود دارند.آنها همچنین بصورت گسترده در نقاط مرکزی حضور دارند.


16 آذر 1388 برابر با 06 دسامبر 2009


*ایران پرس نیوز:درگیری در اطراف دانشگاه تهران


بنا به گزارش دریافتی، هم اکنون در میدان انقلاب و خیابانهای اطراف دانشگاه تهران میان نیروهای سرکوبگر رژیم و تظاهرکنندگان درگیری رخ داده و گزارشها حاکیست پلیس ضد شورش و مزدوران لباس شخصی بطور وحشیانه مردم را مورد ضرب و شتم قرار می دهند.




*ایران پرس نیوز:شعار مرگ بر دیکتاتور در دانشگاه اصفهان


یکی از خوانندگان: میخواستم از دانشگاه اصفهان براتون گزارش بدم
نیروهای انتظامی مثل مور و ملخ ریختن توی خیابان های اطراف ،چهارباغ بالا ،خیابان دانشگاه و هزارجریب و داخل دانشگاه هم پر از لباس شخصی است.
جلوی دانشکده ادبیات بچه ها شروع به شعار مرگ بر دیکتاتور کردن که سریعا حراست دانشگاه متفرقشون کرد.فکر کنم دوتا از پسرها رو هم گرفتن بردن.


*ایران پرس نیوز:فرياد مرگ بر ديكتاتور در دانشگاه صنعتى شریف


بنا به گزارش دریافتی، دانشجويان دانشگاه صنعتى شريف، تظاهرات 16 آذر را آغاز كردند


صداى فرياد مرگ بر ديكتاتور و مرگ بر این دولت مردم فريب در خيابانهاى اطراف دانشگاه صنعتی شریف به گوش مى رسد.


*ایران پرس نیوز:شعار مرگ بر دیکتاتور در دانشگاه‌های تبریز و رازی کرمانشاه


خبرنامه امیرکبیر: شب گذشته در آستانه 16 آذر فریاد «الله اکبر» و «مرگ بر دیکتاتور» در پردیس دانشگاه رازی کرمانشاه و خوابگاه های دانشگاه تبریز طنین انداز شد.


دانشجویان تبریز شب گذشته علیرغم جو سرکوب در این دانشگاه از ساعت 10 شب فریاد «الله اکبر» سر دادند.


همچنین دانشجویان ساکن پردیس دانشگاه رازی کرمانشاه از ساعت 9 شب گذشته یکصدا فریاد آزادیخواهی و مرگ بر دیکتاتور سر دادند.


در روزهای گذشته نیز دانشجویان دانشگاه رازی با پخش شبنامه و اعلامیه اعتراض آمیز به وضعیت بحرانی دانشجویان اخراج شده، ممنوع الورود و تعلیق خورده هشدار دادند.


دانشجویان دانشگاه رازی همچنین اعلام کردند که در روزهای 16 و 17 و 18 آذر همراه با دانشجویان سراسر کشور تجمع اعتراض آمیز اعتصاب غذا و مراسم نمادین فریاد سکوت را برگزار خواهند کرد.


در این اعلامیه ها از اساتید دانشگاه رازی خواسته شده که با اکثریت دانشجویان در تعطیل نمودن کلاسها همکاری داشته باشند.






*ایران ب ب ب:16 آذر: گزارش از تهران : سقوط رژیم پلید و جنایتکار نزذیک است


ستاره از تهران
با درود
امروز یکی از روزهای بسیار سرنوشت ساز بود که نتیجه و حاصلش سقوط هرچه سریعتراین رژیم پلید و جنایتکار خواهدبود
من از داخل محوطهء دانشگاه خبر ندارم. البته مشخص بود که جوانان دانشجو در داخل دانشگاه تجمع پرشوری داشتند و صدای فریادهای آزادیخواهانه شان بگوش میرسید
اما بیرون دانشگاه تهران، مامورین محیط اطراف بخصوص درب اصلی دانشگاه تهران و اطرافش را تحت نظارت شدید امنیتی و کنترل قرار داده بودند. بر روی نرده های دانشگاه تهران پارچه هایی نصب کرده بودند تا داخل دانشگاه دیده نشود. مامورین نیروی انتظامی و موتور سیکلت سوار و لباس شخصی ها و مامورین سپاه و بسیجیان عقده ای، با جمعیت بسیار زیادی که در خیابان انقلاب و اطراف دانشگاه تهران جمع شده بودند و شعار الله اکبر و نصر من الله و فتح قریب مرگ بر این دولت مردم فریب میدادند، برخورد بسیار خشونت آمیزی داشتند. تجمع با نزدیک شدن به ساعات بعد از ظهر بیشتر و بیشتر میشد تا اینکه حوالی سه و چهار عصر جمعیت در سرتاسر خیابانهای اطراف دانشگاه و در مسیر خیابان آزادی بسمت دانشگاه شریف، بسیار بیشتر شد، ملت به خشم آمده از جنایات 30 سالهء حکومت آخوندی، در تقابل با ممانعت مامورین و سعی در پراکنده کردن و سرکوبشان،شعارهای تندتری را سر دادند. شعارهای مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای قاتله ولایتش باطله فضا را پر کرده بود. مامورین نظامی و انتظامی و پلیس ضد شورش بسمت مردم یورش می آوردند و مردم با شعار نترسید نترسید ما همه با هم هستیم استقامت و ایستادگی کرده و محل را ترک نمیکردند. مامورین حکومتی، مغازه و کتابفروشیها را مجبور به تعطیل کردن نموده و به کسی هم اجازهء فیلمبرداری با موبایل نمیدادند. هرکسی در دستش موبایل بود حمله میکردند و او را میگرفتند
طی یورش مامورین و مقاومت مردم، آنها بطرف ما گاز اشک آور شلیک کردند و با باتوم الکتریکی هر کسی که سر راهشان بود را مورد ضرب و شتم قرار میدادند. در دانشگاه تهران گویا دانشجویان در داخل دانشگاه حبس شده بودند چراکه اجازهء خروج بهشان داده نمیشد و آنها میخواستند به مردم در خیابان بپیوندند. بهرحال خشونت و درگیریهای شدیدی در خیابان فخررازی ، اردیبهشت، و میدان انقلاب و جمالزاده و اطرافش وجود داشت. فضا فضای خشونت با مردم و گاز اشک آور بود تا اینکه با شعارهای مرگ بر خامنه ای ، حملات وحشتناک شد و چندین تیر هوایی شلیک کردند. البته امیدوارم واقعا" شلیکها هوایی بوده باشد
پیاده روها مملو از جمعیت زن و مرد و پیر و جوان بود که حضور دختران و بانوان بسیار چشمگیر و قابل توجه بود. دختران و مادران در برابر حملات مامورین بخوبی مقابله میکردند و اغلب سپر بلای جوانترها بودند و سعی داشتند مامورین را از برخورد تند و وحشیانه بازدارند
در همان میدان انقلاب در مقابل مترو یک پسر جوان که باتوم خورده و بسختی مضروب شده بود، تقریبا بیهوش شده و بزمین افتاد. چند نفر کمک کرده او را از خیابان دور و به نقطهء امنتری در کوچهء پشتی بردند . مامورینی با موتور مردم را حتی در خیابانهای فرعی مورد تهاجم قرار میدادند. رفتار برخی از لباس شخصی ها که اکثرا" چیزی شبیه اورکت سیاه پوشیده بودند و تصور کنم مربوط به سپاه بودند، بی نهایت مرموز بود و همگی بی سیم و اسلحهء کمری داشتند. تمام موتوریها و مامورین تجهیزات زیادی داشتند و گویا به کشوری حمله کرده اند تا غصبش نمایند. همه سرتاپا مسلح و بشدت خشمگین و وحشی بودند. به زنها و جوانان و حتی به کهنسالان رحم نمیکردند و همه را میزدند تا از محل و اطراف دانشگاه و میدان انقلاب دور نمایند
من و دوستانم بسمت آزادی و دانشگاه شریف حرکت کردیم که دیدیم در سراسر چهارراهها پلیس هست و همچنین در بالای تمام پل های عابر پیاده مامورین مستقر شده اند و مانع توقف یا فیلمبرداری عابران با موبایلشان میشدند. تعداد مامورین انتظامی و پلیس ضد شورش بسیار بیشتر از 13 آبان بود بطوریکه منطقه شبیه خیابانهای اشغالی توسط یک دولت بیگانه بود. ترافیک اتومبیلها هم بود و گاهی مردم از داخل اتومبیلها مامورین را هو میکردند
اگرچه مسیرها را بسته بودند و میبایست ترافیک سبک باشد اما بخاطر حضور جمعیتی بیشمار، تردد بسختی صورت میگرفت. در حقیقت تقریبا"هیچکس رهگذر نبود بلکه تماما" بخاطر حضور و حمایت از دانشجویان به آنجا آمده بودند
بسیاری از ساکنین خیابان انقلاب از پنجره و بالکنهای منازل آپارتمانی خود از بلندای ساختمان شاهد صحنه بودند و آنها براحتی میتوانستند فیلمبرداری کنند
هوای تهران هم بعد از ظهر دقایقی و کمی آفتابی بود اما بعد ابری و بسیار سرد شد و ابر ها مترکم و رعد و برقش فریاد مرگ بر خامنه ای بود که تهران را بشدت لرزاند و بزودی کاخ امپراطوری ولی وقیح با همین رعد و برقها و طوفانها فرو خواهد پاشید
اگرچه تعدادی از مردم دستگیر و عده ای مجروح و مضروب شدند اما فریادهای مرگ بر خامنه ای ساکت و خاموش نمیشد
مردم بخوبی دریافته اند که با ایستادگی و مقاومت هرچه بیشتر، دشمن زودتر درگیر و بعد خسته شده و عقب نشینی میکند. بهمین دلیل تا تاریکی هوا مردم خیابان را ترک نکردند و لحظه بلحظه بر تعداد جمعیت افزوده میشد. چون خیلیها از سرکار برگشته و به بقیه پیوستند. امروز واقعا" عالی بود و شعار نترسید نترسید! ما همه با هم هستیم، رمز پیروزی و آزادی ماست
من به خانه برگشتم اما هنمچنان مردم در خیابان هستند. دیشب و امشب خواب و قرار از چشم حکومتچیان نظام آخوندی ربوده شده و امیدوارم بزودی با سرنگونیشان بخواب ابدی بروند و از دستشان راحت شویم
اگرچه در جنبش ملی ما هستیم، ما خواستار مرگ کسی نمیباشیم اما این جنایت پیشگان مانند آفت و ویروس و غده های سرطانی هستند که زنده بودنشان موجب دوام دروغ و ریا و فساد و جنایت و پلیدیست. پس در برابر اینهمه جنایاتی که مرتکب شده اند و اینهمه جوانان و مردم ما را بیگناه کشته و شکنجه داده اند، آرزوی من نابودی ریشه ای و اضمحلال مطلق این پلیدهای بی وجدان و ستم پیشه است
ما هستیم. تا نفس هست ما هستیم
میجنگیم. میمیریم ایرانو پس میگیریم
شعارهای امروز هم بی نهایت پرقدرت و لرزاننده بود. بطوریکه من مطمئنم گوش و ذهن تمام مامورین حاضر در خیابانها، تا هفته ها از خروش شعارهای مردم پر خواهدبود و هرلحظه در خواب و بیداری تن شان خواهدلرزید و آرامششان را بهم خواهدزد
به امید پیروزی و آزادی که بسیار هم نزدیک است
باز ما هستیم... تا ایران هست ما هستیم. به امید برافراشته شدن پرچم زیبای سه رنگ شیروخورشید نشان در جای جای میهن مان
زنده باد اتحاد تمام گروهها و سازمانها با هر نوع اندیشهء سیاسی ولی با هدف مشترک آزادی ایران و سعادت ملت ایران
زنده باد آزادی و برابری
مرگ بر جمهوری پلید اسلامی
پاینده ایران
ستاره.تهران




*ایران ب ب ب: حمله زنان بسیجی به زهرا رهنورد در روز 16 آذر


کانون زنان ایرانی :دکتر زهرا رهنورد ، استاد دانشگاه تهران و همسر میرحسین موسوی صبح امروز حدود ساعت 11 در دانشگاه تهران مورد سوء قصد چند زن که خود را بسیجی معرفی می کردند ، قرار گرفت.


دکتر رهنورد ، استاد دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در محوطه دانشگاه دانشکده هنرهای زیبا برای بزرگداشت روز دانشجو آماده می شد که مورد این تهاجم قرار گرفت.


به گفته یکی از شاهدان عینی این ماجرا وقتی رهنورد از این زنان پرسید که چرا مرا تعقیب می کنید انها مدعی شدند که برای محافظت از رهنورد امده اند. رهنورد به انها گفت: شما از صبح تا کنون مرا رها نکرده اید و تا دفترم و هر جا که رفتم مرا تعقیب کردید.


این شاهد عینی می گوید:" رهنورد رو به انها گفت من به شما می گویم که من از سر تا پا سبزم و شما هم برای ممانعت از حضور من به اینجا امده اید."


این گفتگو نهایتا به درگیری لفظی و اهانت سردسته این زنان به رهنورد منجر شد. زن سردسته به رهنورد گفت به من بگویید افکارتان قبل و بعد از انقلاب چه بوده است؟


این شاهد عینی ادامه می دهد:" رهنورد به آنها گفت شما بازجو هستید و یا به قول خودتان محافظ که آن زن گفت تو از ما می ترسی. پاسخ رهنورد این بود که جز از خدا از هیچ کس نمی ترسم و اگر مرا تکه تکه کنید و به قبر بسپارید جز صدای سبز آزادی و دمکراسی صدای دیگری از قبر من نمی شنوید."


به گفته این شاهد عینی سردسته این زنان به زور وارد ساختمان مرکزی دانشکده هنرهای زیبا شد که نهایتا با دخالت حراست دانشگاه زهرا رهنورد توانست از ان محوطه دانشگاه خارج شود.اما همان جریانی که در دانشگاه آن جنجال را به پا کرده بود رهنورد را تعقیب کرد و در میانه خیابان وصال در حالی که او سوار ماشین حراست دانشگاه بود گاز فلفل را از فاصله 20 تا 25 سانتی بر صورت او پاشیدند که منجر به خفگی شدید و نابینایی موقتش شد. در آن لحظه اهالی و مغازه دارهای اطراف هرکدام به نحوی نسبت به نجات او اقدام کردند.


این شاهد عینی ادامه می دهد:" و باز هم به کمک حراست دانشگاه تهران سعی کردند رهنورد را با حال بسیار بد از محاصره شدید نیروهای امنیتی خارج کنند."


طبق اخبار رسیده از این شاهد عینی وضعیت ریوی و بینایی رهنورد به دلیل اینکه گاز فلفل از فاصله بسیار نزدیک به صورت او پاشیده شد بد گزارش می شود.




*آژانس ایران خبر:دانشجويان دانشگاه آزاد نجف آباد : ما نميخوايم هسته اي از ولايت خسته ايم




دانشجويان دانشگاه نجف آباد امروز تجمع كرد ه و شعارهاي مرگ بر خامنه اي و مرگ براحمدي نژاد و شعارهاي ما نميخوايم هسته اي از ولايت خسته ايم را سردادند, در اين تجمع لباس شخصي هاي مزدور و سركوبگر كه نزديك به 300 نفر بودند تحت عنوان بسيج دانشگاه به دانشجويان حمله كردند وآنها را مورد ضرب وشتم قرار دادند ولي دانشجويان ايستادند و كوتاه نيامدند , نيروهاي حكومتي موفق به دستگيري دانشجويان نشدند فقط آنها را زدند وسعي كردند دانشجويان را متفرق كنند .


*آژانس ايران خبر:خيابان جمهوري شاهد شديدترين زدوخوردها بود


در حالي که همه ي تلاش نيروي انتظامي وبسيج وسپاه صرف مقابله با تجمع مردم ودانشجويان در برابر دانشگاه تهران وخيابان 16 آذر شده بود مردم با تجمع در خيابان جمهوري وخيابان دانشگاه با نيروهاي سرکوب گر وارد شديد ترين زدوخوردها شدند.
نيروهاي سرکوب گر احتمال تجمع مردم در خيابان جمهوري و دانشگاه را نمي دادند ,با ديدن موج جمعيت چندين ده هزاري مردم به سوي آنها هجوم برده وبا موتور به مردم تجمع کننده حمله کردند.مردم با مقاومت و با آجر وسنگ به مقابله پرداختند ويکي از موتورهاي گارد ويژه را به آتش کشيدند. کش وقوس ها ودرگيري ها به خيابان هاي فرعي وکوچه هاي اطراف کشيده شد.ماموران با بيرحمي تمام با باتوم به جان مردم افتادند وبسياري از معترضين را زخمي کردند.
امامعترضين با حضور مجدد درخيابان ها وپياده روها بلندتر از هميشه شعار مرگ برديکتاتور را سردادند.جالب توجه اينکه مردم معترض درخيابان جمهوري و درست در نزديکي بيت خامنه اي بارها شعار مرگ برخامنه اي سردادند.در خيابان جمهوري براساس گزارش هاي بدست آمده بيش از 50 نفر مورد اصابت باتوم قرار گرفتند و بيشترين شليک هاي هوايي وگاز اشک آور در اين خيابان صورت گرفت.




*تجمع اعتراضي دانشجويان دانشگاه پيام نور مريوان


آژانس ايران خبر :در محوطه دانشگاه پيام نور در مريوان صبح امروز تظاهرات اعتراضي به مناسبت 16 آذرانجام شد , دراين تجمع دانشجويان شعار مي دادند:
دانشجو مي ميرد ذلت نمي پذيرد / زنداني سياسي آزاد بايد گردد. .
علي رغم كوچكي دانشگاه 50 الي 100 نفر از دانشجويان در اين تجمع شركت كردند.




*آژانس ایران خبر:درگيري بين دانشجويان دانشگاه آزاد بندرعباس و نيروهاي حراست


در ساعت 1900 بيش از150تن از دانشجويان دانشگاه آزاد بندر عباس به دانشجويان داخل دانشگاه كه با نيروهاي لباس شخصي و انتظامي درگير بودند پيوستند . به گزارش خبرنگار آژانس ايران خبر , اين دانشجويان بعد از اينكه شنيدند در شهرهاي ديگر مردم و دانشجويان به تجمعات خودشان ادامه ميدهند در صدد ادامه تجمع قبل از ظهر خود بودند كه با نيروهاي حراست درگير شده و حراست اجازه خروج دانشجويان را نمي داد. اين درگيري تا بعد از ساعت 19 همچنان ادامه داشت.




*آژانس ایران خبر:برگزاري مراسم 16 آذر در دانشگاه سيستان و بلوچستان


دانشگاه سيستان و بلوچستان از ساعت 4 تجمع اعتراضي خود را آغاز كرد.
جمعي از دانشجويان با خواندن سرود يار دبستاني و خواندن بيانيه انجمن اسلامي وسر دادن شعار هاي "دانشگاه زنده است"و"دانشجو ميميرد ذلت نمي پذيرد" ديگر دانشجويان را دعوت به حضور کردند.
به گزارش خبرنگارآژانس ايران خبر , دانشجويان از ساعت 5 در مقابل سلف دانشگاه تجمع نمودند و با شعار الله اکبر و روشن کردن شمع اعتراض را ادامه دادند. لازم به ذکر است که ماموران امنيتي و لباس شخصي به کمک مسئولين دانشگاه دانشجويان را احاطه كردند.اگر چه مسئولين در تلاش بودند از هفته گذشته بابرقراري تماس با خانواده دانشجويان و ايجاد ترس در بين آنها از شور اين روز بکاهند اما دانشگاه سيستان و بلوچستان هنوز زنده است.
تادقايقي ديگر اعتصاب غذا آغاز ميشود.




*امروز به معناي واقعي كلمه بسيجي ها در رشت ” هار ” شده بودند


آژانس ايران خبر , رشت : امروز براي مقابله با تظاهرات بزرگ 16 آذر در تمام خيابان هاي اطراف دانشكده علوم پايه رشت نيروهاي بسيجي راچيده بودند و تدابير امنيتي شديدي انديشيده بودند .به محض اينكه دانشجويان جمع شدند و خواستند شعار بدهند, ماموران بسيجي به سمت دانشجويان حمله كردند و درگيري بين دانشجويان و بسيجي ها شروع شد. دست وپاي سه نفر از دانشجوياني كه با بسيجي ها درگير شده بودند را بستند و به داخل پيكان وانت پرتاب كردند و به صورت كاملا وحشيانه اي با باتوم به سر آنها زدند و آنها رابا خود بردند , به معناي واقعي كلمه امروز در رشت بسيجي ها, هار شده بودند و مردم ودانشجويان دلير اين خطه ميهن را به شدت كتك ميزدنند .


*آژانس ايران خبر: برگزاري مراسم 16 آذر در دانشگاههاي كردستان


مراسم شانزده آذر در دانشگاه سراسري كردستان و دانشگاه هاي تابعه , دانشگاه آزاد سنندج , دانشگاه پيام نور سنندج برگزار گرديد .
در دانشگاه سراسري كردستان نزديك 700 نفر ,درسالن آمفي تئاتر اين دانشگاه , همراه با خواندن سرود و سردادن شعارتجمع خود را ادامه دادند .
در دانشگاه پيام نور 400 نفر در سالن آمفي تئاتر و دردانشگاه آزاد سنندج نيز 400 نفر در سالن آمفي تئآتر دانشگاه , 16 آذر را گرامي داشتند . و بيانيه اي هم صادر كردند .
دانشجويان شعارهايي در همبستگي با دانشجويان سراسر شهرهاي كشور روي پلاكاردها نوشته بودند مانند :
دانشجو مي ميرد ذلت نمي پذيرد , مرگ برديكتاتور , زنداني سياسي آزاد بايد گردد .محكومين به اعدام در كردستان بايد آزاد گردند , احكام اعدام بايد لغوگردند و .....


با سپاس از وبسایت ایرن ب ب ب و ایران پرس نیوز و آژانس ایران خبر

درود بر شرف مردم آزادیخواه و دانشجویان دلیر ایران

مرگ و ننگ بر رژیم خونخوار جمهوری کثیف اسلامی در تمامیت و کلیتش