۱۳۸۸ دی ۶, یکشنبه

گزارشاتی از تظاهرات ضد حکومتی مردم در روز تاسوعا

درگیری شدید مردم و مزدوران رژیم در تهران
ایران پرس نیوز:سایت جنبش راه سبز: از دقایقی پیش درگیری شدیدی بین جمع زیادی از شهروندان تهرانی با نیروهای نظامی در پل چوبی آغاز شده است. جمعیت انبوهی از مردم از دقایقی پیش از سمت میدان  حسین به سوی میدان انقلاب در حال حرکت بودند که در منطقه پل چوبی ماموران نظامی راه آنها را بستند و موجب درگیری در این منطقه شدند. همزمان با شروع درگیری ها با نیروی های نظامی مردم شروع به سر دادن شعار کرده اند.




حضور گسترده ماموران نظامی در خیابانهای مرکزی تهران


ایران پرس نیوز:از حوالی صبح امروز صدها نیروی یگان ویژه در خیابانهای مرکزی تهران مستقر شده اند. از حوالی ساعت 9 صبح امروز خیابان آزادی از تقاطع نواب صفوی تا میدان انقلاب واز میدان انقلاب تا تقاطع چهار راه ولی عصر، ماموران یگان ویژه به همراه ماموران کلانتری 129جامی و 148 انقلاب مستقر شده اند. قرار است امشب در هیئت های عزاداری شعارهایی علیه حکومت سر داده شود و فردا به عنوان روز اعتراض و تظاهرات بزرگ در نظر گرفته شده است.




یورش نیروهای ولی فقیه به مردم و ضرب و شتم آنها
ایران پرس نیوز:بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، نیروهای ولی فقیه پل حافظ را بر روی عابرین بطور کامل بستند و در چند مورد زنان و دختران در پل حافظ مورد یورش وحشیانه و ضرب وشتم لباس شخصیها قرار گرفتند.
روز شنبه 5 دی ماه حوالی ساعت 11:00 نیروهای لباس شخصی که توسط گارد ویژه حمایت می شوند پل حافظ به سمت میدان امام حسین را بر روی مردم بطور کامل بسته اند و هرکسی که قصد عبور از آنجا را دارند بخصوص زنان و دختران را مورد یورش لباس شخصیها قرار می گیرند و تا به حال حداقل 4 تن از زنان و دختران توسط مامورین لباس شخصی ولی فقیه مورد ضرب و جرح قرار گرفتند . مردم سعی دارند از کوجه پس کوچه ها خود را بسوی میدان امام حسین برسانند.
تعداد زیادی از موتورسوارن گارد بسوی میدان امام حسین در حال حرکت هستند
نیروهای سرکوبگر گارد ویژه،سپاه پاسداران،نیروی انتظامی ،بسیج و نیورهای وحشی لباس شخصی در چهار راه های بین میدان آزادی و انقلاب مستقر شده اند ومیدان انقلاب را به اشغال در آورده اند.


05 دی 1388 برابر با 26 دسامبر 2009


شکستن شیشه خودروها توسط مزدوران رژیم در تهران
ایران پرس نیوز:سایت جنبش راه سبز: درگیری مردم و نیروهای نظامی در پل چوبی تهران همچنان ادامه دارد. برخورد نیروهای نظامی با مردم را بسیار خشن توصیف کرده اما می افزاید که در عین حال مردم صحنه را ترک نکرده اند و درگیری ها به شدت ادامه دارد. نیروهای نظامی که از نیروهای گارد ویژه هستند شیشه های خودروهایی که در محل هستند و یا آنهایی که با بوق زدن اعتراض خود را نسبت به اقدامات نیروهای نظامی اعلام می کنند را با باتوم می شکند. گزارشهای تایید نشده از درگیری هایی مشابه حد فاصل میدان فردوسی تا چهار راه ولی عصر نیز خبر می دهد.


حسینیه آمل در آتش سوخت
ایران پرس نیوز:خبرگزاری مهر: رئیس شورای روستای پاشاکلای شهرستان آمل از تخریب کامل حسینیه قدیمی موسوم به حسینیه سیدالشهداء این روستا از توابع بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.
بیژن پاشایی شامگاه جمعه در گفتگو با خبرنگار مهر در آمل اظهار داشت: این حادثه صبح روز جمعه رخ داد و به این ترتیب کل این حسینیه که بیش از صد سال قدمت دارد در آتش سوخت.
وی علت این آتش سوزی را ناشی از اتصالی برق عنوان کرد و افزود: بلافاصله اهالی روستا با حضور در حسینیه در حال سوخت با امکانات در دسترس توانستند آتش را پس از ساعتها تلاش خاموش کنند.
رئیس شورای اسلامی روستای پاشاکلای آمل با بیان اینکه بلافاصله آتش سوزی حسینیه را به سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آمل اطلاع دادیم، تصریح کرد: متاسفانه با وجود اعلام وقوع آتش سوزی به این سازمان، ماموران آتش نشانی بعد از یک ساعت به محل حادثه رسیدند که آتش سوزی با همیاری و تلاش روستاییان خاموش شده بود.
پاشایی اضافه کرد: ماموران آتش نشانی پس از رسیدن به محل حادثه فقط نظاره گر خاموش کردن آتش سوزی از سوی اهالی بودند.


شنیده شدن صدای تیراندازی در تهران
ایران پرس نیوز:بنا به گزارشهای رسیده از تهران، ماموران حکومتی برای متفرق کردن جمعیتی که در حال شعار دادن در میدان انقلاب هستند، اقدام به شلیک تیر هوايی کرده اند. وضعیت تهران بشدت ملتهب گزارش شده و درگیریهای شدیدی هم اکنون میان مزدوران رژیم و مردم در اطراف میدان انقلاب در جریان است.


خبرگزاری فرانسه: درگیری شدید در تهران
ایران پرس نیوز:خبرگزاری فرانسه در گزارشی از تهران از درگیریهای شدید در نقاط مرکزی تهران خبر داده است.


این خبرگزاری نوشت ماموران حکومتی بسوی معترضانی که امروز در نقاط مرکزی شهر تهران تجمع کرده بودند، گاز اشک آور پرتاب کرده و آنها را بشدت مورد ضرب و شتم قرار دادند. گزارشهای رسيده از سوی شاهدان حاكى است كه درگيرى خشونت بارى ميان مردم و نيروهاى امنيتى در پايتخت تهران رخ داده است.


تلويزيون جهانی بی بی سی و العربيه نیز اين خبر را اعلام كرده اند.


رسانه های خارجی: شعار مرگ بر دیکتاتور در تهران
ایران پرس نیوز:رادیو آلمان: رویترز و چند خبرگزاری دیگر از بروز حرکت‌های اعتراضی در روز شنبه (۵ دی) در تهران خبر داده‌اند. درگیری‌هایی که از حدود ساعت یازده صبح امروز در نقاط گوناگون تهران آغاز شده، تشدید شده و گسترش یافته است.


گزارش‌هایی که از تهران و شهرستان‌ها می‌رسد حاکی از برخورد شدید نیروهای امنیتی با معترضان است.


تجمع و درگیری‌هایی در مناطق مختلف تهران، مثل میدان فردوسی، خیابان ستارخان، بین میدان توحید و خیابان دریان نو، خیابان و میدان انقلاب و تقاطع فلسطین و میدان ۷ تیر گزارش شده است.


از جمله شعارهایی که در تظاهرات داده می‌شود، عبارت است از "این ماه ماه خونه، یزید سرنگونه" و "مرگ بر دیکتاتور".


از وجود درگیری در شهرهای اصفهان، تبریز، کرمانشاه و اهواز نیز خبرهایی منتشر شده است.


از تهران گزارش شده که اینترنت دچار دچار اختللال شده و سرعت آن نیز بسیار کند است.


گزارش فعالین از اعتراضات و درگیریهای امروز تهران
حامد-تهران


ایران پرس نیوز:امروز از ساعت 8 صبح یگان های پلیس ضد شورش در مسیر میدان فردوسی، پل کالج، چهارراه ولیعصر، تا میدان انقلاب مستقر بودند. اولین شعارهای دسته جمعی در مقابل بانک ملی و پمپ بنزین وصال به اوج رسید، بعد از 5 دقیقه موتور سواران و باتوم به دستان نیروی انتظامی با استفاده از مسیر اتوبوس های تندرو که خلوت می باشد خود را به تجمع رساندند و با سرکوب شدید جمعیت حدود 500 نفری را پراکنده کردند این کار سبب شد تا جمعیت پراکنده که منتظر جرقه ای بودند به هم بپیوندند و شعار "مرگ بر دیکتاتور" سر دهند، مانند همیشه پس از آنکه نیروی انتظامی با باتوم نتوانست جمعیت را پراکنده کند از گازاشک آور استفاده کرد که در این هنگام ماشین ها با بوق ممتد اعتراض خود را شروع کردند و درگیری و جنگ و گریز شدت گرفت. به یقین دیدم که عده زنان معترض بسیار بیشتر از مردان بود، دختران و زنان و حتی کهنسالانی که با چادر و در عده هایی بسیار کم شعار می دادند. این کار سبب گیج شدن و بلاتکلیفی سرکوب گران شده بود. درگیری تا ساعت 13:35 که این ایمیل را مخابره کردم ادامه داشت و لباس شخصی ها با سرعت خود را به میدان انقلاب می رساندند. قابل ذکر است که برای تظاهرات روز عاشورا مردم احتیاط کنند چرا که مشاهده کردم در خیابان قدس هیئت عزاداری بود که از یک طرف هم قرمه سبزی نذری می داد از طرفی هم تبدیل به پایگاهی برای لباس شخصی ها شده بود. 3 نفر را هم مشاهده کردم که در خیابان 12 فروردین دستگیر شدند. بارش باران سبب لیز شدن آسفالت شده بود که این 3 نفر در اثر زمین خوردگی نتوانستند فرار کنند. در مسیر برگشت صحنه های تلخی را دیدم، در حالی که عده بسیاری از مردم در حال مبارزه و اعتراض بودند برخی دیگر از مردم بی توجه به آنچه برسرشان آمده برای گرفتن نذری سر و دست و می شکستند


آخرین شعار مردم معترض امروز در تهران
ایمیل خوانندگان: شعار مردم امروز تاسوعا در تهران پس از سرکوب وحشیانه


سگهای رهبر رها ... تهران شده کربلا


فریادهای مرگ بر دیکتاتور از درون اتوبوسهای شهری
ایران پرس نیوز:سایت جنبش راه سبز: ممانعت ماموران امنیتی از برگزاری تجمع مخالفان دولت در مسیر میدام امام حسین تا میدان آزادی باعث شده است که شهروندان از داخل اتوبوس های بی آر تی به سردادن شعار بپردازند. صدها شهروندی که در اتوبوس های این مسیر تردد می کنند با سردادن شعارهای "مرگ بر دیکتاتور" اعتراض خود را نسبت به حکومت ابراز می دارند. ماموران امنیتی به رانندگان اتوبوس ها هشدار می دهند که بدون توقف در ایستگاه های بین راهی،مسافران خود را به مقصد ببرند.در این حال مسافران با باز گذاشتن پنجره های اتوبوس ها فریاد اعتراضی خود را به گوش نیروهای ضدشورش مستقر در خیابان ها می رسانند.


گزارش تکمیلی از اعتراضات گسترده مردم تهران تا ظهر امروز
ایران پرس نیوز:بنابه گزارشهای رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران روز شنبه 5 دی ماه به مناسبت تاسوعا قرار بود مسير حركت از ميدان امام حسين به سمت شهیاد باشد. ساعت 10:10 از آزادي به سمت انقلاب حركت كرديم سر هر چهارراهي حداكثر 3 مامور نيروي انتظامي مستقر كرده بودند. به ميدان انقلاب كه رسيديم حدود 200 مامور نيروي انتظامي و نيروهاي ضد شورش سوار بر موتور و پياده ايستاده بودند. دور تا دور ميدان انقلاب اتومبيل ها و ون های نيروي انتظامي ديده مي شد از ميدان انقلاب به سمت دانشگاه تهران به فاصله هر 4 متر يك پاسدار باتوم به دست ايستاده بود رفته رفته تعداد مردم بيشتر مي شد همه در پياده روها به سمت امام حسين حركت مي كردند به چها راه ولي عصر كه در پياده رو 8 نفر بر و قفس(خودروهای دستگیری) و يك ميني بوس كه داخل همه آنها از نیرو پر بودند.
با جمعيت به حافظ رسيديم درست در زير پل حافظ 3 سرباز باتوم بدست و 2 مامور لباس شخصي كه سن آنها به 57و 60 سال مي خورد ايستاده بودند تا مسير مردم را تغيير بدهند و نگذارند مردم به سمت فردوسي و امام حسين حركت كنند ما اعتراض كرديم كه اين مسير ماست كه لباس شخصي كه به 57 سال سن مي خورد با ته ريش با داد و فرياد گفت برويد اينجا نايستيد وفحش هاي غیر اخلاقي بود كه مي داد و سه لگد به پشت دوستم زد كه اعتراض كرديم دوباره دنبال ما آمد با نگاهي پر از خشم بهش نگاه كردم كه گفت چيه چشماتو از حدقه در ميارم من هم با لگد به سمتش رفتم كه چند تا لگد با تمام نيرو نثارش كردم انگار مامور بود كه فقط به جان خانم ها بيفتند .
به پسر جواني كه پارچه سبز دور سرش بسته بود اعتراض كرد و دختر جواني كه با پسر بود گفت چيه سيده پارچه سبز بسته كه افتاد به جان دختر طوري كه او را نقش زمين كرد و روسريش رو از سرش در آورد كه خانم هاي مسن دختر را از زير مشت و لگد او نجات دادند درست ساعت 11:30 بود كه دهها موتور سوار با سرعت به سمت فردوسي حركت كردند مردم مي گفتند فردوسي شلوغ شده به طرف فردوسي بروبد به حركت خودمان به سمت فردوسي ادامه داديم كه ديديم دهها اتومبيل كه پشت همه آنها نيروي ضد شورش بود در فردوسي پياده كردند مردم هو مي كرد و كساني هم كه داخل اتوبوس واحد بودند شعار مي دادند .
لباس شخصي هاي آشنايي كه هميشه جلوي ما را روزهاي اعتراضات مي گرفتند در فردوسي به چشم مي خوردند. از فردوسي يك تجمع را شكل داديم و به سمت ولي عصر حركت كرديم جمعيتمان به حدود 700-600 نفر مي رسيد كه شروع به سر دادن شعار الله اكبر ، مرگ بر ديكتاتور ، محرم ماه خونه سيد علي سرنگونه كرديم. به راحتي تا خيابان قدس در حالي كه دستها را به نشانه پيروزي بالا گرفته بوديم و شعار مي داديم حركت مي كرديم و مردم با بوق زدن از ما حمايت مي كردند درست به قدس رسيديم كه نيروهاي گارد با باتوم و زنجير به جمعيت حمله كردند و در حالي كه با باتوم مي زدند مي گفتند حتما بايد تو سرتان بزنيم كه آدم بشوبد بچه ها در حالي كه مي دويدند مرگ بر ديكتاتور مي گفتند دوباره تجمعي را شكل مي داديم و شعار مي داديم .
ساعت 12:45 به سمت انقلاب حركت كرديم كه مسير را بستند و مجبور شديم از خيابان ژاندارمري حركت كنيم در همين خيابان مركز پليس پيشگيري قرار دارد كه داخل آن پر بود از نفربر و نيروهاي گارد به انقلاب رسيديم تا چشم كار مي كرد دور ميدان توسط نيروهاي گارد موتور سوار محاصره شده بود.
ساعت 13:05 بود كه در جلو ايستگاه خط ويژه دو لباس شخصي به جان يك پسر جوان افتاده بودند و مردم هم آنها را هو مي كردند و فرياد مي زدند كه ولش كن چند نفر به كمك پس جوان رفتند و لباس شخصي را زير مشت و لگد گرفتند .
هر كسي كه موبايل دستش بود حتي اگر صحبت مي كرد به طرفش حمله مي كردند مردم به خصوص جوانها هنوز در خيابان ها حركت مي كردند و از هر فرصتي براي دادن شعار استفاده مي كردند بر عكس هر سال كه اين روز دسته هاي سينه زني پشت سر هم حركت مي كردند حكومت از ترس به هيچ دسته اي اجازه حركت نداده بود.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
05 دی 1388 برابر با 26 دسامبر 2009




یورش لباس شخصی ها به منازل مردم در غرب تهران
ایران پرس نیوز:یکی از خوانندگان: باز هم دارند به خانه هاي مردم يورش مي برند وشيشه هاي منزلشان را مي شکنند تا براي فردا عاشورا ايجاد رعب و وحشت کنند تا کسي از خانه بيرون نيايد. الان ساعت نزديک 2شب است و اکثر ماشينهاي پارک شده تو خيابان ما شيشه هايشان توسط ماموران لباس شخصي خامنه اي شکسته شده.بزودي فيلمش رو برايتان ايمل ميکنم
غرب تهران


انواع تجهيزات سركوب در دست مزدوران حكومتي در اورميه


خبرنگار آژانس ايران خبر , اروميه, عاشورا , ساعت 930 : مزدوران حكومتي در معابر و خيابانها مستقر شده اند, آنها به انواع و اقسام تجهيزات سركوب مجهز شده اند . اين مآمورين اغلب بومي نيستند و بنا به گفته هاي مردم عرب هاي عراقي و لبناني هستند.


تظاهرات در مشهد و اصفهان


آژانس ایران خبر:رسانه هاي فرانسه: «« 26 دسامبر 2009 - مشهد :ساعت 12ظهر: هيئت هاي عزاداري تاسوعا در محل نزديك حرم شعار ميدادند ”علمدار ابوالفضل ديكتاتور روبرانداز ”
اصفهان: امروز عصر مردم در مسجد اعظم در حسين آباد اصفهان شعارهاي خامنه اي قاتله ولايتش باطله را دادند و با اطلاعات و بسيج درگير شدند. تعداد نيروهاي انتظامي خيلي زياد بود نزديك به 1000 نفر نيروي انتظامي چيده شده بود و اجازه فيلمبرداري نميدادند. دوربينها را ميگرفتند و ميشكستند . مردمي كه ازخيابان رد ميشدند تظاهرات كنندگان را حمايت ميكردند و بوق ميزدند و چراغهايشان را روشن ميكردند . نيروي انتظامي مانع ادامه تظاهرات شده و با حمله به تجمع و تظاهرات اجازه ندادند تظاهرات ادامه پيدا كند اما عليرغم چند بار حمله كردن مردم مجدد جمع ميشدند و شعار ميدادند .


درروز تاسوعا مردم اصفهان شعارميدادند : ”رهبر خائن آواره گردي ”


آژانس ایران خبر:امروز ( تاسوعا ) مردم اصفهان در خیابان حسین آباد تجمع كردند .این تجمع راس ساعت 18 با بانگ الله اکبر شروع شد.
مردم شعار ميدادند :
این ماه، ماه خون است،یزید سرنگون است"،"رهبر خائن آواره گردی..."،"حسین،حسین شعارشون،کهریزک افتخارشون"
در حین برگزاری مراسم نیروهای یگان اصفهان سریع به محل تجمع آمدند و قصد برهم زدن تجمع را داشتند که مردم به داخل مسجد اعظم آن خیابان رفتند و در آنجا به عزاداری پرداختند.
شایان ذکر است مردم در حین مراسم عزاداری برای برگزاری مراسم هفت آیت الله منتظری،در صبح عاشورا از یکدیگر دعوت می کردند.